Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارپیشنهاد سردبیرسخت افزارنقد و بررسیویژه

نگاهی به بهترین مانیتورهای مخصوص طراحی موجود در بازار

زمان مطالعه: 10 دقیقه

اگر شما هم طراح، تدوین‌گر یا گرافیست باشید مطمئناً از اهمیت داشتن یک مانیتور با دقت رنگ بسیار بالا و همچنین برخورداری از امکانات مناسب، مطلع هستید. این دسته از افراد اصولاً باید به دنبال محصولی باشند که بتواند بهترین ترکیب را از نظر دقت رنگ با کالیبراسیون دقیق، رزولوشن بالا و جدیدترین فناوری‌های موجود با خود به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم با نگاهی به چندتا از بهترین مانیتورهای مخصوص طراحی که اکنون در بازار وجود دارد، شما را در خرید یک گزینه مناسب راهنمایی کنیم.

ابتدا لازم است به چند مورد اشاره کنیم؛ همانطور که از نام مانیتور مخصوص طراحی پیداست، این محصولات تماماً برای افراد حرفه‌ای و خلاق تولید شده تا کاربر بتواند به بهترین خروجی ممکن دست پیدا کند. همانطور که ابتدا هم گفته شد، رزولوشن بسیار بالا و دقت رنگ فوق العاده در این کار بسیار اهمیت دارد و فردی که قصد خرید چنین محصولی را دارد باید به این دو نکته توجه زیادی داشته باشد.

نگاهی به بهترین مانیتورهای مخصوص طراحی موجود در بازار

بسیاری از مانیتورهایی که برای کار طراحی حرفه‌ای ساخته شده‌اند به رزولوشن 4K و حتی بالاتر مجهز هستند. به عبارت دیگر، این نمایشگرها قادر هستند جزئیات دقیق و بهتری را نسبت به پنل‌های 1080p و حتی 1440p به نمایش بگذارند. همچنین، این دسته از مانیتورها برای دستیابی به غلظت رنگ بهتر به همراه فناوری HDR یا بدون آن به بازار عرضه می‌شود. یک سری محصولات هم مانند سری ProArt ایسوس که در این مقاله نیز قرار است به آن بپردازیم، بصورت کارخانه‌ای با دقت Delta E<2 کالیبره شده‌اند تا در نهایت جزئیات رنگی فوق‌العاده‌ای را بدون نیاز به هیچ تنظیم اولیه‌‎ای شاهد باشیم.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
یکی از بهترین مانیتورهای مخصوص طراحی به سری ProArt ایسوس تعلق دارد.

برخی دیگر از مانیتورهای طراحی از نرم افزارهای مخصوصی مانند SpyderX Pro استفاده می‌‎کنند تا در نهایت خود کاربر بتواند با اعمال تنظیمات مناسب به طیف رنگی موردنظر خود دست پیدا کند. بطور کلی، مانیتورهای کالیبره شده (بصورت کارخانه‌ای) در مقایسه با دیگر مدل‌های موجود از عملکرد و دقت بسیار بهتری برخوردار هستند که باعث می‌شود اکثر طراحان به سراغ چنین محصولاتی بروند.

مانیتور 32 اینچی ProArt PA329CV ایسوس – بهترین مانیتور مخصوص طراحی با دقت رنگ فوق العاده بالا

سری مانیتور ProArt شرکت ایسوس از آن دسته محصولاتی است که طراحان حرفه‌ای بدون شک در هنگام خرید به آن توجه خواهند کرد. نسخه 32 اینچی این مانیتور در زمینه ارائه دقت رنگ جزو بهترین‌های بازار است و اگر شما هم به کار خود اهمیت می‌دهید، بهتر است به مدل PA329CV توجه ویژه داشته باشید. پشتیبانی 100 درصدی از طیف رنگی sRGB و Adobe RGB و همچنین پوشش 98 درصدی از طیف رنگی DCI-PE نوید خروجی بسیار عالی را به مشتری می‌دهد.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور ProArt PA329CV ایسوس

این مدل بصورت کارخانه‌ای با دقت Delta E<2 کالیبره شده، بنابراین خریدار بلافاصله و بدون نیاز به هیچ گونه تنظیمات خاصی می‌تواند کار طراحی یا ویرایش را شروع کند و در نهایت از تصاویر زنده با عمق رنگ بسیار عالی نقش بسته روی نمایشگر به وجد بیاید. همچنین، مانیتور 32 اینچی ProArt دارای حالت تصویر در تصویر است که باعث می‌شود برای انجام کارهای چندمنظوره (مولتی تسک) گزینه بسیار عالی باشد. به غیر از موارد فوق، فیلتر کاهش نور آبی هم با هدف کاهش خستگی چشم در هنگام فعالیت طولانی مدت جلوی مانیتور وجود دارد.

پنل مانیتور 32 اینچی PA329CV از نوع IPS بوده و از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. برخورداری از گواهی DisplayHDR 400، نرخ بروزرسانی 60 هرتز، شدت روشنایی 350 کاندلا، زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه و همراه داشتن درگاه HDMI و DisplayPort همگی از موارد مهمی است که محصول رده بالای ایسوس با خود به همراه دارد.

از ویژگی‌های مثبت این مانیتور می‌توان به دقت رنگ باورنکردنی، فیلتر نور آبی، درگاه USB-C اشاره کرد. البته، باید در اینجا خاطرنشان کرد که در این مدل خبری از پشتیبانی همگام‌سازی تطبیقی و فناوری Dolby Vision نیست. برای خرید مانیتور 32 اینچی ProArt PA329CV روی این لینک کلیک کنید.

مانیتور 27 اینچی ProArt PA278QV – همه چیز تمام و جذاب

یکی دیگر از اعضای سری ProArt ایسوس، مانیتور PA278QV است که قطعاً می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تولیدکنندگان محتوا باشد. تراکم پیکسلی بالای این مانیتور باعث می‌شود تا تصاویر و متن‌ها از دقت و شفافیت بالایی برخوردار باشند و همچنین می‌توان با کمک این مانیتور چندین پنجره را بصورت همزمان باز کرد و به انجام کارهای مختلف پرداخت.

زاویه دید وسیع و شدت روشنایی بالای این مانیتور باعث می‌شود تا استفاده از آن در شرایط نوری مختلف هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نکند. متأسفانه، نسبت کنتراست پایین و پایین بودن عمق رنگ مشکی از مشکلات این مدل به حساب می‌آید. بنابراین، رنگ مشکی در پنل این مانیتور تقریباً خاکستری بنظر می‌رسد. پوشش کامل از طیف رنگی sRGB یکی از دیگر از مواردی است که باعث می‌شود دقت نمایش این مانیتور را نسبت به محصولات عادی متمایز کند.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور ProArt PA278QV ایسوس

همچنین، از مشخصات فنی این مدل می‌توان به رزولوشن WQHD (1440×2560)، پنل IPS با نرخ بروزرسانی 75 هرتز و زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه اشاره کرد. ایسوس برای مانیتور ProArt PA278QV از درگاه‌های متعددی همچون HDMI، Mini DP، DisplayPort، USB و جک 3.5 میلی متر هدفون استفاده کرده است.

یکی دیگر از نکات مهم درباره این مانیتور پشتیبانی از ویژگی‌های خوبی نظیر همگام‌سازی تطبیقی، موشن سینک و فناوری ضد پرش تصویر برخوردار است. با توجه به قیمت مناسب‌تر این مدل نسبت به دیگر مانیتورهای هم‌رده، حداقل می‌‎تواند برای کسانی که قصد دارند کار طراحی را به شکل جدی شروع کنند، گزینه خیلی خوبی باشد. برای خرید مانیتور ProArt PA278QV روی این لینک کلیک کنید.

مانیتور ProArt PA328QV – زیبا، جذاب و قدرتمند

همانطور که در بالا مشاهده کردید، مانیتور PA278QV به دلیل عملکرد همه‌جانبه خود یکی از گزینه‌هایی است که ما آن را به افراد حرفه‌ای در زمینه طراحی و تدوین توصیه می‌کنیم. با این حال، اگر به دنبال مانیتوری هستید که علاوه بر همراه داشتن ویژگی‌های ذکر شده، از نمایشگر بزرگ‌تری هم بهره‌مند باشد می‌توانید به سراغ مانیتور PA328QV ایسوس بروید.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور ProArt PA328QV ایسوس

ایسوس برای این مدل از پنل IPS با ابعاد 31.5 اینچ و رزولوشن 1440p استفاده کرده است. نرخ بروزرسانی مانیتور PA328QV به 75 هرتز می‌رسد و از همگام‌سازی تطبیقی هم بهره می‌برد. پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیت، نسبت کنتراست 1000:1 و زاویه دید افقی/عمودی 178 درجه همگی نوید یک محصول کارآمد و با کیفیت را می‌دهد.

این مانیتور هم به مانند دیگر محصولات برتر شرکت ایسوس از کالیبراسیون کارخانه‌ای با دقت DeltaE <2 برخوردار است. پشتیبانی از فناوری عدم پرش تصویر، طیف رنگی sRGB (پوشش 100 درصدی) و شدت روشنایی 350 به همراه فیلتر نور آبی از دیگر مواردی است که می‌‎توان به آن اشاره کرد. در بخش درگاه‌ها نیز جک 3.5 میلی متری هدفون، 2 درگاه  HDMI 2.0 و DP 1.4 به همراه دو درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 3.2 Gen1 در سمت چپ مانیتور شاهد هستیم. اگر به دنبال یک مانیتور حرفه‌ای در محدوده 500 دلار برای ادیت و طراحی هستید، PA278QV می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما برای خرید باشد. برای خرید مانیتور ProArt PA328QV روی این لینک کلیک کنید.

مانیتور 27 اینچی ProArt PA279CV – جزئیات بی انتها

محصول بعدی که قصد داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم چیزی نیست جز مانیتور ProArt PA279CV. این مدل 27 اینچی هم عضو دیگری از خانواده ProArt بوده که با توجه به قیمت و مشخصات فنی آن می‌تواند توجه خیلی از عاشقان طراحی، تدوین‌گران و همچنین تولیدکنندگان محتوا را به خود جلب کند.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور ProArt PA279CV ایسوس

مانیتور ProArt PA279CV ایسوس از ویژگی‌های بسیار خوبی همچون پنل IPS به همراه رزولوشن 4K، نرخ بروزرسانی 60 هرتز، زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه و شدت روشنایی 350 کاندلا برخوردار است. همانطور که گفته شد این مدل با توجه به مشخصاتش، قیمت بسیار خوبی دارد و به همین دلیل برای برای هر دو گروه کاربران حرفه‌ای و متوسطی که قصد دارند با قیمت مناسب، به انبوهی از امکانات عالی دسترسی داشته باشند، عالی است.

در واقع، مانیتور مذکور جایگزین مناسبی برای مانیتور PA32UCX ایسوس است. مانیتور ProArt PA279CV همچنین از نظر طراحی ظاهری بسیار زیبا بوده و شبه به محصولات تجاری لوکس بنظر می‌رسد. در تبلیغات صورت گرفته توسط ایسوس، این شرکت اعلام کرد محصول موردنظر آن‌ها با فناوری HDR سازگار است، اما فاقد گواهی VESA HDR بوده و به همین دلیل تنها می‌تواند از سیگنال‌های HDR10 استفاده کند.

نتیجه استفاده از پنل 27 اینچ با پشتیبانی از رزولوشن 4K باعث شده تصاویر بسیار واضح و شفاف بنظر برسند. با این حال، بعضی مواقع ممکن است در زمان خواندن متون کمی چشم کاربر را آزار دهد. به همین دلیل، باید اشاره کنیم تراکم پیکسلی این مانیتور چندان بالا نیست و در نتیجه اشیاء کوچک مانند حروف می‌تواند خیلی ریز جلوه کند. اگر از این مورد صرف نظر کنیم، عملکرد این مانیتور در باقی موارد نظیر طراحی، بازی و غیره عالی است.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور ProArt PA279CV ایسوس

پشتیبانی 100 درصدی از طیف sRGB و پوشش 82 درصدی DCI-P3 می‌تواند برای ویرایش تصاویر خوب باشد. دقت کالیبراسیون پیشفرض این مانیتور عالی بوده و میزان deltaE بصورت میانگین روی 0.81 تنظیم شده است که نشان می‌دهد ایسوس بصورت کارخانه‌ای این مدل را از قبل کالیبره کرده تا تجربه نهایی کم نقصی را به مخاطب ارائه کند. در واقع هنگام استفاده اولیه از این محصول تنها کافیست تنظیمات اولیه مانند شدت روشنایی را تنظیم کنید و نیاز به کار خاص دیگری نیست.

بصورت خلاصه، مانیتور PA279CV دارای ویژگی‌های مثبتی مانند قیمت مناسب، دقت عالی رنگ‌ها با کالیبراسیون پیشفرض، طراحی جذاب و استفاده از درگاه USB-C است. هرچند باید به این مورد اشاره کنیم که فناوری HDR در این مدل محدود بوده و از فناوری همگام‌سازی تطبیقی خبری نیست. در مجموع می‌توان گفت مانیتور ProArt PA279CV گزینه بسیار عالی برای ویرایش تصویر، تولید محتوا و طراحی است. اگر به دنبال مانیتوری می‌گردید که دقت رنگ بالا در کنار کالیبراسیون عالی ارائه دهد، قطعاً یکی از گزینه‌های اصلی شما مانیتور 27 اینچی ایسوس است. برای خرید مانیتور ProArt PA279CV روی این لینک کلیک کنید.

مانیتور PA248QV ایسوس – کالیبراسیون عالی، رنگ‌های دقیق با قیمت مناسب

اگر به دنبال مانیتوری برای کارهایی نظیر طراحی، ویرایش عکس و غیره هستید، بهتر است به مدل PA248QV نیم نگاهی داشته باشید. این محصول یکی از بهترین مانیتورهای زیر 200 دلار موجود در بازار است که علاوه بر برخورداری از پنل IPS، دقت رنگ فوق‌العاده بالا و ثابت به همراه کالیبراسیون کارخانه‌ای عالی (Delta E < 2) را به کاربر ارائه می‌کند.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور ProArt PA248QV ایسوس

مانیتور  PA248QV دارای امکانات اضافی دیگری همچون درگاه‌های ورودی/خروجی متعدد و پایه کاملاً ارگونومیک است که از طریق آن می‌توانید مانیتور را بصورت 90 درجه تنظیم کنید. با توجه به قیمت پایین‌تر این مدل نسبت به رقبا، سازنده این محصول را به نمایشگر 24 اینچی با رزولوشن 1200×1920 با کالیبراسیون رنگ عالی Delta E < 2 مجهز کرده است که می‌تواند برای طراحان و ادیتورهایی که دنبال یک مانیتور اقتصادی هستند، گزینه خوبی باشد.

در مجموع باید خاطرنشان کنیم که اگر دنبال یک مانیتور ارزان قیمت برای ویرایش عکس هستید و همچنین دوست دارید گاهی اوقات در کنار کار کردن، کمی بازی کنید، مانیتور PA248QV ایسوس شما را ناامید نخواهد کرد. پوشش 100 درصدی از طیف رنگی sRGB، شدت روشنایی 300 کاندلا، ارزش خرید عالی نسبت به قیمت، کالیبراسیون کارخانه‌‎ای عالی، پایه ارگونومیک با درگاه‌های زیاد و پشتیبانی از فناوری FreeSync تا 75 هرتز از ویژگی‌های مثبت این مانیتور است. برای خرید مانیتور ProArt PA248QV روی این لینک کلیک کنید.

نگاهی به بهترین‌ مانیتور‌های مخصوص طراحی بنکیو

تا اینجا راجع به محصولات برتر شرکت ایسوس صحبت کردیم، اما بد نیست نیم نگاهی هم به برخی مدل‌های خاص شرکت بنکیو هم داشته باشیم که بی شک از نظر کیفیت می‌توانند عملکرد بسیار خوبی را در حوزه طراحی و تدوین به کاربر ارائه کنند.

مانیتور BenQ SW271

اگر به دنبال نمایشگری هستید که از دقت و انعطاف‌پذیری بالایی در زمینه ارائه طیف‌های رنگی برخوردار باشد، مانیتور BenQ SW271 می‌تواند به نیاز شما پاسخ دهد. با این حال، SW271 در همه بخش‌ها بی نقص نیست و شاید نتواند برای تمام کسانی که بصورت حرفه‌ای قصد فعالیت دارند، گزینه مناسبی باشد. اما، اگر کاربر مبتدی هستید و به دنبال تجربه عالی می‌گردید، این مدل می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور SW271 بنکیو

پنل IPS، نرخ بروزرسانی 60 هرتز، رزولوشن 4K، زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه و شدت روشنایی 350 کاندلا مشخصات کلی مانیتور BenQ SW271 را تشکیل می‌دهد. دقت و انعطاف‌پذیری فوق العاده، مدیریت صحیح سیگنال‌ها برای تمام فرمت‌ها و کیفیت ساخت عالی از ویژگی‌های مثبت این مانیتور محسوب می‌شود. با این حال، کنتراست نسبتاً پایین در مقایسه با رقبا و عدم برخوداری از عدم تنظیمات تصویر در حالت HDR جزو نکات منفی SW271 است و به همین دلیل مانیتور مذکور برای همه توصیه نمی‌شود. برای خرید مانیتور BenQ SW271 روی این لینک کلیک کنید

مانیتور BenQ EW2880U

اگر به دنبال مانیتوری با کالیبراسیون کارخانه‌ای با دقت رنگ بالا هستید، احتمالا BenQ EW2880U می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد. این مدل برای کارهای مختلفی مانند سرگرمی، تولید محتوا و طراحی ساخته شده است. برخورداری از رزولوشن 4K و دقت رنگ عالی باعث می‌شود تا تجربه کاربر در زمان ویرایش عکس یا ویدئو در بهترین حالت ممکن باشد.

بهترین مانیتور مخصوص طراحی
مانیتور EW2880U بنکیو

پایه کاملاً قابل تنظیم، کالیبراسیون پیشفرض با دقت رنگ عالی، درگاه USB-C و کنترل از راه دور به همراه سازگاری با فناوری FreeSync و G-Sync، نرخ بروزرسانی 60 هرتز، زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه و شدت روشنایی 350 کاندلا می‌تواند مانیتور 28 اینچی بنکیو را حتی برای بازی هم به گزینه ایده‌آل تبدیل کند.

با این حال، نبود درگاه USB-A، عملکرد محدود HDR و کنتراست نسبتاً پایین از جمله نکات منفی است که می‌توان در BenQ EW2880U پیدا کرد. البته به دلیل قیمت پایین آن در مقایسه رقبا این مدل تا حدی قابل پیشنهاد است. برای خرید مانیتور BenQ EW2880U روی این لینک کلیک کنید

در پایان امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. در اینجا سعی شد لیستی از بهترین مانیتورهای مخصوص طراحی، تدوین و ادیت عکس را که هم‌اکنون در بازار ایران موجود هستند را به شما معرفی کنیم. لطفاً دیدگاه خود را در رابطه با این محصولات با ما به اشتراک بگذارید.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا